Vinnare i Guldvargen 2024
GULD I ÅRETS KAMPANJ & GULD I ÅRETS WILDCARD

Laddbar Kia söker kontakt

Wafab Bil

Vårt uppdrag var att ta fram en kampanj åt Wafab Bil för att få mer snurr på försäljningen av begagnade laddbara bilar samt öka kännedomen om att de har just många begagnade laddbara.

Kampanjen gick ut på att visa upp de begagnade bilarna som singlar på vad som påminde om traditionella kontaktannonser på en dejtingapp. Kampanjen gick främst på sociala medier i olika kanaler, där vi gjorde flera inlägg, stories samt karuseller. Utöver sociala medier gjorde vi även en profil för en av bilarna på dejtingsajten Tinder.

Som avslutning på kampanjen arrangerade vi ett speed date-event i bilhallen under alla singlars dag den 11/11. På eventet anordnade vi mingellekar åt singlarna, som sedan fick sätta sig i bilarna när det var dags för speed dating. När det tutade var det dags att byta bil för att prata med nästa. På detta sätt fick de upptäcka både de andra singlarna och bilarna.

Inför eventet tog vi fram bild- och textmaterial för annonsering i sociala medier, vi spelade in en reklamfilm samt hade en annons på en digital skylt. Vi gjorde även en landningssida på Wafab Bils webb där man kunde läsa mer om eventet plus att vi gjorde radioreklam och en digital annons för länets största morgontidning. Till denna tidning, samt fler lokala medier, skickade vi ut både pressmeddelande och pressinbjudan för eventet.